|
|
|
|
|
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ |
|
|
|
|
|
|
|
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ της Σχολικής Μονάδας |
|
|
|
|
|
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ21+: http://iep.edu.gr/el/psifiako-apothetirio/skill-labs |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ
ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
|
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ- Δ. Σ. ΑΒΥΘΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-25 |
Σχολική μονάδα |
Δημοτικό Σχολείο Αβύθου |
Αριθμός τμημάτων |
9 |
Αριθμός μαθητών/μαθητριών σχολικής μονάδας |
125 |
Αριθμός εκπαιδευτικών σχολικής μονάδας |
30 |
Αριθμός εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στα Εργαστήρια
δεξιοτήτων |
Ζω καλύτερα
– Ευ Ζην |
Φροντίζω το
Περιβάλλον |
Ενδιαφέρομαι
και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση
και Ευθύνη |
Δημιουργώ
και Καινοτομώ–Δημιουργική Σκέψη
και Πρωτοβουλία |
|
|
|
|
1.
ΥΓΕΙΑ: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια |
1.
Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά |
1.
Ανθρώπινα δικαιώματα |
1.
STEΑM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική |
2.
Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη |
2.
Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία |
2.
Εθελοντισμός διαμεσολάβηση |
2.
Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα |
3. Γνωρίζω το σώμα μου -
Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση |
3.
Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά |
3.
Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα |
|
Βασικός
προσανατολισμός του ετήσιου Σχεδίου Δράσης (Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα) |
Το όραμά μας: |
·
Καλλιέργεια
πολιτών με κοινωνική και περιβαλλοντική ευαισθησία. ·
Προώθηση
της δημιουργικής σκέψης, της συνεργασίας και της αυτορρύθμισης. ·
Ανάπτυξη
υπεύθυνων, ενεργών και συνειδητοποιημένων μαθητών. |
|||
Στόχοι
της σχολικής μονάδας σε σχέση με τις τοπικές και ενδοσχολικές ανάγκες |
·
Ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων και
ενσυναίσθησης των μαθητών (π.χ. «Η αγκαλιά της φιλίας»): Καλλιέργεια της συνεργασίας και του ομαδικού
πνεύματος μεταξύ των μαθητών. ·
Ενημέρωση και πρόληψη σε θέματα ασφάλειας και
υγείας (π.χ. «Ασφαλώς
κυκλοφορώ», «Το σώμα μου είναι δικό μου»). ·
Ενδυνάμωση της οικολογικής συνείδησης μέσω δράσεων
για το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή («Κύκλος είναι και…γυρίζει», «Πρωτοβουλία για το κλίμα: Ενεργούμε
σήμερα») : Εκπαίδευση των μαθητών σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος
και την αειφορία, ενθάρρυνση της συμμετοχής σε δράσεις που προάγουν την
οικολογική συνείδηση. · Ανάδειξη τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς (π.χ. «Το κάστρο Ωριάς», «Μεσογειακό τοπίο και ελιά»): Προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς και των τοπικών παραδόσεων, ενίσχυση της ενεργού συμμετοχής των μαθητών σε τοπικά και σχολικά δρώμενα. ·
Σύνδεση με την αγορά εργασίας και τον επαγγελματικό
προσανατολισμό («Ο Τσεπούλης, η
Τσεπούλα και το χαρτζιλίκι»,: «Παλιά και νέα επαγγέλματα», «Το μάρκετινγκ της
σταφίδας»). ·
Ενδυνάμωση της Μαθησιακής Διαδικασίας: - Εφαρμογή δημιουργικών και καινοτόμων
μεθόδων διδασκαλίας για την ενίσχυση της μάθησης. - Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της
επίλυσης προβλημάτων μέσω διαθεματικών προσεγγίσεων. ·
Προώθηση της Ψηφιακής Εκπαίδευσης και των
Τεχνολογικών Δεξιοτήτων: - Ενσωμάτωση των ψηφιακών εργαλείων στην
εκπαιδευτική διαδικασία. |
|||
Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ |
||||
|
Περιγράφουμε αδρά τις αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων |
|||
ως προς τη Θεματική
Ενότητα Ζω καλύτερα- Ευ ζην |
|
|||
ως προς τη Θεματική Ενότητα Φροντίζω το Περιβάλλον |
|
|||
ως προς τηΘεματική Ενότητα Ενδιαφέρομαι
και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη |
1.
Ανθρώπινα
δικαιώματα Τάξη Α’ Τίτλος: «Το σπίτι
του παιδιού» Τάξη Δ1΄ Τίτλος:«Η αγκαλιά της φιλίας» Τάξη Δ2΄ Τίτλος: «Η αγκαλιά της φιλίας» 2.Εθελοντισμός διαμεσολάβηση Τάξη Β1’ Τίτλος:«Με βοηθάς
σε βοηθώ, μαθαίνουμε για τον εθελοντισμό» Τάξη Β2’ Τίτλος:«Με βοηθάς
σε βοηθώ, μαθαίνουμε για τον εθελοντισμό» Τάξη Ε1’ Τίτλος: «Εγώ και η κοινωνία» Τάξη Ε2’ Τίτλος: «Εγώ και η κοινωνία» 3.Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα Τάξη Γ’ Τίτλος: «Η Μάτα η
μπλε ντομάτα» Τάξη Στ’ Τίτλος: «Σεβασμός στη διαφορά» |
|||
ως προς τηΘεματική Ενότητα Δημιουργώ
και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία |
1.STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική Τάξη Α’Τίτλος: «Η Γη
γυρίζει…» Τάξη Δ1΄ Τίτλος: «Στην αυλή δημιουργώ, παίζω και
ζω» Τάξη Δ2΄ Τίτλος: «Στην αυλή δημιουργώ, παίζω και
ζω» Τάξη Ε1’ Τίτλος: «Η γειτονιά μας…οι
πλανήτες» Τάξη Ε2’ Τίτλος: «Η γειτονιά μας…οι
πλανήτες» 2.Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία
με επαγγέλματα Τάξη Β1’ Τίτλος: «Ο
Τσεπούλης, η Τσεπούλα και το χαρτζιλίκι» Τάξη Β2’ Τίτλος: «Ο
Τσεπούλης, η Τσεπούλα και το χαρτζιλίκι» Τάξη Γ’ Τίτλος: «Παλιά και
νέα επαγγέλματα» Τάξη
Στ’ Τίτλος: «Το μάρκετινγκ της σταφίδας» |
|||
Αναμενόμενο όφελος ως προς το σχολικό κλίμα |
Ενίσχυση
της Κοινωνικής Συνοχής και Συνεργασίας:
-Ομαδική εργασία και αλληλοβοήθεια μεταξύ των μαθητών, ενισχύοντας το
αίσθημα της κοινότητας και της ενότητας μέσα στο σχολείο
- Ανάπτυξη θετικών σχέσεων και αλληλεγγύη Βελτίωση
της Επικοινωνίας και της Ενσυναίσθησης:
- Αποτελεσματική επικοινωνία και κατανόηση αναγκών των άλλων, μείωση
συγκρούσεων
- Ανάπτυξη ενσυναίσθησης , δημιουργία ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος Αύξηση
της Εμπλοκής και της Συμμετοχής:
- Αύξηση εμπλοκής των μαθητών στις σχολικές δραστηριότητες.
- Ενεργός ρόλος των μαθητών, αίσθηση του «ανήκειν» σε μια κοινότητα Ανάπτυξη
Θετικής Σχολικής Κουλτούρας:
- Ανάληψη ευθυνών από τους μαθητές, επίδειξη πειθαρχίας και συνέπειας Μείωση
του Σχολικού Άγχους και της Πίεσης:
- Βελτίωση της ψυχικής υγείας και την ευημερίας των μαθητών. Καλλιέργεια
Κριτικής Σκέψης και Δημιουργικότητας:
- Ενθάρρυνση κριτικής και δημιουργικής σκέψης
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων για αντιμετώπιση προκλήσεων με ευελιξία και
αυτοπεποίθηση |
|||
Ειδικότερα οφέλη |
·
Ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής: ενσυναίσθηση, υπευθυνότητα, αυτοεκτίμηση. ·
Εξοικείωση με έννοιες STEAM και
ρομποτικής («Η Γη γυρίζει»,
«Δημιουργώ, παίζω και δω»). ·
Εξοικείωση με ζητήματα φύλου, υγείας,
εθελοντισμού, κυκλοφοριακής αγωγής. ·
Δημιουργικότητα και καλλιτεχνική έκφραση των
μαθητών μέσα από βιωματικές δράσεις. ·
Ενίσχυση Ατομικών Δεξιοτήτων: - Αυτογνωσία και Αυτοεκτίμηση - Αυτονομία και Υπευθυνότητα: ·
Βελτίωση Σχολικών Σχέσεων: - Καλύτερη Επικοινωνία - Ενίσχυση Σχέσεων Μεταξύ Μαθητών και
Εκπαιδευτικών ·
Ενίσχυση της Πολιτιστικής Ευαισθητοποίησης: - Πολιτιστική Συνείδηση - Κοινωνική Συμμετοχή ·
Ανάπτυξη Ψηφιακών και Τεχνολογικών Δεξιοτήτων: - Εξοικείωση με την Τεχνολογία. |
|||
Αναμενόμενο
αντίκτυπο για την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας |
· Δημιουργία δεσμών συνεργασίας μεταξύ
τάξεων και εκπαιδευτικών. · Ενίσχυση της κοινής κουλτούρας και
συμμετοχής σε όλο το σχολείο. · Ανάπτυξη σχολικής ταυτότητας μέσα από
κοινά projects. ·
Δημιουργία Συνεργατικού και Υποστηρικτικού
Περιβάλλοντος: - Υποστήριξη και Καθοδήγηση ·
Προώθηση της Συμμετοχής και της Ενεργούς Εμπλοκής: - Αυξημένη Συμμετοχή σε
Σχολικές Δραστηριότητες - Ενίσχυση της Δημοκρατικής
Συμμετοχής ·
Ενίσχυση της Κοινωνικής Υπευθυνότητας και της Περιβαλλοντικής
Συνείδησης: - Κοινωνική Ευαισθησία - Περιβαλλοντική
Ευαισθητοποίηση |
|||
Αντίκτυπο
στην τοπική κοινότητα |
·
Συνεργασία με τοπικούς φορείς, συλλόγους γονέων και επαγγελματίες (π.χ.
επαγγέλματα, κάστρο Ωριάς). ·
Ευαισθητοποίηση για περιβαλλοντικά και πολιτιστικά ζητήματα της
περιοχής. ·
Ενεργή εμπλοκή της κοινότητας σε εκδηλώσεις και παρουσιάσεις των εργαστηρίων ·
Ενίσχυση της Συνεργασίας Σχολείου-Κοινότητας: - Δημιουργία Συνεργασιών - Αμοιβαία Υποστήριξη: Οι τοπικοί φορείς
υποστηρίζουν τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες, ενώ το σχολείο προάγει την
τοπική ανάπτυξη και ευημερία. ·
Προώθηση της Κοινωνικής Συμμετοχής και της Ενεργούς
Πολιτότητας: - Ενεργός Πολιτότητα - Ανάπτυξη Κοινωνικής Υπευθυνότητας
(Δράσεις «Ενεργού Πολίτη», Δράσεις Αειφορίας) |
|||
Προσαρμογέςγια
τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών |
·
Διαφοροποίηση της Διδασκαλίας: Προσαρμοσμένο Υλικό, διαφοροποίηση
δραστηριοτήτων με βάση τα
μαθησιακά και γλωσσικά επίπεδα. ·
Συνεργατικές ομάδες και βιωματική μάθηση που ενισχύουν την ένταξη. ·
Υποστηρικτικό κλίμα και έμφαση στη συμπερίληψη (π.χ. «Σεβασμός στη διαφορά», «Η Μάτα η μπλε
ντομάτα»). ·
Υποστηρικτική Τεχνολογία: - Χρήση ΤΠΕ, διαδραστικων συστημάτων,
εκπαιδετικά λογισμικά ·
Προσαρμογές στην Αξιολόγηση: -Διαφορετικές Μορφές Αξιολόγησης: Χρήση
ποικίλων μεθόδων αξιολόγησης (π.χ., προφορικές παρουσιάσεις, δημιουργικά
έργα, γραπτές εργασίες) για να εκτιμηθούν οι δεξιότητες και οι γνώσεις των
μαθητών. - Συνεχής Ανατροφοδότηση |
|||
Φορείς και
άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το σχέδιο δράσης |
·
Επαγγελματίες της περιοχής ·
Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων ·
Δήμος Αιγιαλείας ·
Δήμος Πατρέων ·
Safeinternet4kids ·
Πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής Πάνος Μυλωνάς ·
Συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και προαγωγής της
ψυχοκοινωνικής υγείας Π.Ε. Αχαϊας «Καλλίπολις» ·
Εκπαιδευτικές επισκέψεις |
|||
Τελικάπροϊόντα(ενδεικτικά)
των εργαστηρίων πουυλοποιήθηκαν |
Δράσεις – Εκπαιδευτικές επισκέψεις Σχολικής Μονάδας ·
27/9/24 Δράσεις λόγω Παγκόσμιας μέρας αθλητισμού και σύνδεσης με τα
εργαστήρια του «ΕΥ ΖΗΝ» ·
6/11/24 Πραγματοποίηθηκαν
βιωματικά εργαστήρια ψυχοκινητικής υγείας με υπεύθυνη την κ. Δημητρακοπούλου
Πολυτίμη του Δήμου Αιγιαλείας για γονείς και μαθητές. ·
18/11/24 Ορίστηκε ένα παγκάκι του προαυλίου για παγκάκι της φιλίας στα
πλαίσια του εργαστηρίου ευ ζην της Ε΄ τάξης. ·
27/11/24 Πραγματοποίηση υγιεινού πρωινού από την Ε’ τάξη στα πλαίσια
των εργαστηρίων ευζην. ·
2/12 Δράσεις για την Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία και σύνδεση με
τα εργαστήρια του «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ» ·
4/12/24 Διαδικτυακό σεμινάριογια την Ε΄ τάξη για την ασφαλή χρήση του
Διαδικτύου από το Safeinternet4kids. ·
19/12/24 Παρασκεή χριστουγεννιάτικων μπισκότων από την Ε’ τάξη και
σύνδεση με το Ευ Ζην. ·
19/12/24 Πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής του Δήμου Πατρέων από τη Δ΄ τάξη
και σύνδεση με το Ευ Ζην. ·
31/1/25 Δράσεις για Πανελλήνια μέρα φιλάθλου και σύνδεση με το Ευ Ζην. ·
11/2/25 Πρόγραμμα βραχείας παρέμβασης με θέμα Διαχείριση Θυμού- επίλυση
Σύγκρουσης για τις Ε και ΣΤ τάξη από το κέντρο Πρόληψης ΠΕ Αχαϊας Καλλίπολις
με την κ. Μπεκίρη Σπυριδούλα. ·
12/2/25 Επιμορφωτική συνάντηση στο σχολείο για γονείς και
εκπαιδευτικούς με θέμα η αξία των συναισθημάτωνστη ζωή μας : ο θυμός ένα
χρήσιμο συναίσθημα. ·
6/3/25 Δράσεις για την Πανελλήνια Ημέρα χολικής βίας ·
20/3/35 Επίσκεψη στο έλος της Αγυιάς και σύνδεση με το Φροντίζω το
Περιβάλλον. ·
26/3/25 Υλοποίηση προγράμματος με θέμα ‘’Ενδυνάμωση ομάδας – Ενίσχυση
αυτοεκτίμησης΄΄ στους μαθητές Γ και Β τάξεων. ·
1/4/25 Λαογραφική έκθεση στον χώρο του σχολείου από τη Β τάξη. ·
2/4/25 Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα του Βιβλίου. ·
9/4/25 Παρασκευή κουλουριών ΄΄Λαζαράκια΄΄ από την Ε τάξη. ·
8/5/25 Συμμετοχή Ε και Στ τάξης σε αγώνες ποδοσφαίρου και σύνδεση με το
Ευ Ζην. ·
23/05/25 Συμμετοχή στο τοπικό θεματικό δίκτυο πολιτιστικών προγραμμάτων
ΔΠΕ Αχαϊας με τίτλο ΄΄Μουσικές γέφυρες¨΄. ·
6/6/2025 Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, σύνδεση με τον
΄΄Ενεργό Πολίτη΄΄ και το ΄΄Φροντίζω το Περιβάλλον΄΄. ·
Πίνακες ζωγραφικής, χάρτες, κολλάζ, αφίσες ΤΑΞΗ Α’ https://drive.google.com/file/d/1VXMs_9zBldp6bCrUKYxKJdwmln7S2joH/view?usp=sharing (συνολική παρουσίαση των εργαστηρίων) ΤΑΞΗ Β’1 και Β’2 Εγώ κι εσύ δυναμώνουμε μαζί! Κύκλος είναι και...γυρίζει! https://docs.google.com/presentation/d/1Ck7_7BIa6MJgpmKo5ySgrqXuqOdgicgF/edit Ο Τσεπούλης, η Τσεπούλα και το χαρτζιλίκι! Με βοηθάς, σε βοηθώ, μαθαίνουμε για τον εθελοντισμό! Το βιβλίο ανοίγω, τον κόσμο ανακαλύπτω! ΤΑΞΗ Γ’ https://drive.google.com/file/d/1hragmDa66uvHfB8RofBLCfdGnWRtgqT_/view?usp=sharing (συνολική
παρουσίαση των εργαστηρίων) ΤΑΞΗ Δ1’ και Δ2’ https://drive.google.com/file/d/1aiuevIjEguO3VEyDMT6a14JL8QWJn7To/view?usp=sharing (συνολική παρουσίαση των εργαστηρίων) ΤΑΞΗ Ε’1 και Ε’2 https://drive.google.com/file/d/1mwEdQQhGYJ8iQtFJh8Ig81MvcmJmTm2C/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1fytwlyxkwJv3exgE1h5Za2fV7rMHNmAN/view?usp=sharing παρουσίαση του εργαστηρίου της θεματικής ενότητας
«Φροντίζω το Περιβάλλον» για την κλιματική αλλαγή και σύνδεσή του με το
πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που ανέλαβαν τα τμήματα Ε’1 και Ε’2 (συνολική παρουσίαση των εργαστηρίων) ΤΑΞΗ ΣΤ’ (συνολική παρουσίαση των
εργαστηρίων) https://drive.google.com/file/d/19HI18RIoPEs9Jyd7TKXMe1RJz0Htx_N2/view?usp=sharing αφίσα προώθησης
του σχολείου για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος από τα τμήματα Ε’1 και Ε’2 https://drive.google.com/file/d/1JtSC01mCLfdfbzIkqkc1qQuPyj-GqEqZ/view?usp=sharing infographic για τη δράση
του «Ενεργός Πολίτης» από τα τμήματα Ε’1 και Ε’2 |
|||
Εκπαιδευτικό
υλικό και εργαλεία που
χρησιμοποιήθηκαν εκτός της Πλατφόρμας των Εργαστήρια Δεξιοτήτων του ΙΕΠ. |
Πρώτη ύλη για τον σχεδιασμό και την
υλοποίηση των εργαστηρίων αποτελούν το εκπαιδευτικό υλικό και τα
εργαλεία της Πλατφόρμας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων του ΙΕΠ. Μηχανές αναζήτησης, φωτόδεντρο, λογισμικά,
παιχνίδια, σχολικά και εξωσχολικά βιβλία, δημιουργικές ψηφιακές πλατφόρμες,
αναλώσιμη γραφική ύλη, παιχνίδια, χρήση διαδραστικού πίνακα. Εκπαιδευτικές πλατφόρμες, e-me, e-class Εκπαιδευτικά λογισμικά παρουσίασης (canva, powerpoint κ.ά.) |
ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ - ΤΕΛΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ |
||||
1.
Τελική αξιολόγηση της υλοποίησης των τεσσάρων Θεματικών Ενοτήτων Κείμενο
100 λέξεων (με βάση την αξιολόγηση και τον αναστοχασμό)στην μορφή λίστας για
κάθε Θεματική Ενότητα |
||||
Ζω
καλύτερα- Ευ ζην |
Φροντίζω
το Περιβάλλον |
Ενδιαφέρομαι
και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη |
Δημιουργώ
και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία |
|
1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή -
Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια Οι μαθητές: Κατανόησαν τη σημασία της ισορροπημένης
διατροφής. Αναγνώρισαν υγιεινές και μη τροφές μέσω
βιωματικών δραστηριοτήτων. Ενεπλάκησαν ενεργά στην προετοιμασία υγιεινών
γευμάτων. Ενίσχυσαν τη γνώση βασικών κανόνων
κυκλοφορίας. Καλλιεργήθηκε υπευθυνότητα ως πεζοί και
μελλοντικοί οδηγοί. Το ενδιαφέρον ήταν υψηλό λόγω σύνδεσης
με καθημερινές εμπειρίες. |
1. Οικολογία - Παγκόσμια
και τοπική Φυσική κληρονομιά Οι μαθητές: Εξερεύνησαν τη φύση μέσα από τα ζώα και
την ελιά. Ανέπτυξαν στάσεις προστασίας της
βιοποικιλότητας. Συνδέθηκαν με τον τόπο τους και την
παράδοσή του. |
1. Ανθρώπινα δικαιώματα Οι μαθητές: Ήρθαν σε επαφή με βασικά δικαιώματα του
παιδιού. Συζήτησαν ζητήματα στέγασης, φιλίας,
αποδοχής. Ενισχύθηκε η ενσυναίσθηση μέσα από
βιωματικά παραμύθια. |
1. STEM/ Εκπαιδευτική
Ρομποτική Ενεπλάκησαν σε δραστηριότητες πειραματισμού
και επίλυσης προβλημάτων. Ανέπτυξαν δεξιότητες ψηφιακού
γραμματισμού και συνεργασίας. Δημιούργησαν με ενθουσιασμό απλά
τεχνολογικά έργα. |
|
2. Ψυχική και
Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη Εξέφρασαν συναισθήματα και ανέπτυξαν
ενσυναίσθηση. Έμαθαν τεχνικές συνεργασίας και αποδοχής. Δημιουργήθηκε θετικό ψυχολογικό κλίμα
στην τάξη. |
2. Κλιματική αλλαγή -
Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία Κατανόησαν τις επιπτώσεις της
κλιματικής αλλαγής. Πρότειναν δράσεις και ανέλαβαν πρωτοβουλίες
(π.χ. ανακύκλωση). Ανέπτυξαν περιβαλλοντική υπευθυνότητα. |
2. Εθελοντισμός
διαμεσολάβηση Ανέπτυξαν αίσθημα προσφοράς και
κοινωνικής ευθύνης. Συμμετείχαν σε δράσεις αλληλοβοήθειας. Καλλιεργήθηκε η έννοια του ενεργού
πολίτη. |
2. Επιχειρηματικότητα-
Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα Εξερεύνησαν επαγγέλματα του παρελθόντος
και του παρόντος. Συνεργάστηκαν στη δημιουργία
"προϊόντων" (π.χ. marketing σταφίδας). Ανέπτυξαν φαντασία και οργανωτικές
ικανότητες. |
|
3. Γνωρίζω το σώμα μου -
Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενημερώθηκαν
για το σώμα τους και τα όριά τους. Προωθήθηκε ο σεβασμός στην ατομικότητα. Η θεματική προσεγγίστηκε με ευαισθησία και
παιδαγωγικά κατάλληλο τρόπο. |
3. Παγκόσμια και τοπική
Πολιτιστική κληρονομιά Γνώρισαν πολιτισμούς και τοπικά μνημεία
(π.χ. Κάστρο Ωριάς). Δημιούργησαν σχετικές καλλιτεχνικές
εργασίες. Καλλιεργήθηκε πολιτισμική συνείδηση και
σεβασμός στην ιστορία. |
3. Συμπερίληψη:
Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα Εργάστηκαν σε περιβάλλον αποδοχής και
ισότητας. Συνειδητοποίησαν την αξία της
διαφορετικότητας. Εκφράστηκαν δημιουργικά με έμφαση στον
σεβασμό. |
|
|
2. Οφέλη συνολικά από την υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης (σε
συνάφεια με την αρχική ανάλυση αναγκών) |
||||
ως προς το σχολικό κλίμα γενικά |
·
Δημιουργήθηκε
θετικό και συμπεριληπτικό περιβάλλον στην τάξη. ·
Ενισχύθηκε
η αλληλεπίδραση και η συνεργασία μεταξύ των μαθητών. ·
Μειώθηκαν
φαινόμενα αποκλεισμού και ενισχύθηκε ο σεβασμός στη διαφορετικότητα. ·
Μείωση του
άγχους και αύξηση της αυτοπεποίθησης των μαθητών, ενθαρρύνοντας την ενεργή
συμμετοχή και το ενδιαφέρον για τη μάθηση. Συνολικά, τα εργαστήρια δεξιοτήτων ενίσχυσαν
την ενσυναίσθηση, την αλληλοκατανόηση και τη θετική στάση, προάγοντας ένα
κλίμα αμοιβαίου σεβασμού και συνεργασίας στο σχολείο. |
|||
ως προς τη ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας (μαθητές,
εκπαιδευτικοί, γονείς) |
·
Μαθητές
ανέλαβαν ενεργούς ρόλους και ενίσχυσαν την υπευθυνότητά τους. ·
Εκπαιδευτικοί
συνεργάστηκαν διαθεματικά και ανέπτυξαν κοινή στοχοθεσία. ·
Οι γονείς
συμμετείχαν ενεργά σε δράσεις, ενισχύοντας τη σύνδεση με το σχολείο. ·
Δημιουργήθηκαν
κοινά σημεία αναφοράς που ενίσχυσαν τη συνοχή της κοινότητας. Συνολικά, τα εργαστήρια
δεξιοτήτων συνέβαλαν στην προαγωγή της κοινωνικής συνοχής, της αλληλεγγύης
και της αμοιβαίας υποστήριξης, ενδυναμώνοντας την αίσθηση κοινότητας και
αλληλεξάρτησης μεταξύ όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. |
|||
ως προς την τοπική κοινότητα |
·
Υπήρξε
σύνδεση με την τοπική ιστορία, παραγωγή και φορείς. ·
Το σχολείο
λειτούργησε ως πυρήνας δράσης και εξωστρέφειας. ·
Ενισχύθηκε
ο αλληλοσεβασμός και η καλλιέργεια κοινωνικής υπευθυνότητας στους μικρούς πολίτες. Συνολικά, μέσω των
δραστηριοτήτων, ενισχύεται η συνοχή και η ευημερία της κοινότητας, ενώ
παράλληλα προετοιμάζονται οι νέες γενιές για να αναλάβουν ενεργούς και
υπεύθυνους ρόλους στην κοινωνία. |
|||
3.
Δυσκολίες – Εμπόδια κατά την υλοποίηση
της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος |
||||
Δυσκολίες και
εμπόδια, σύντομη περιγραφή (ξεπεράστηκαν / ήταν ανυπέρβλητα) |
·
Χρονικοί
περιορισμοί λόγω της
πίεσης του αναλυτικού προγράμματος. ·
Ελλιπής
υλικοτεχνική υποδομή σε
κάποιες ενότητες (π.χ. STEM). ·
Διαφοροποιημένες
ανάγκες μαθητών, με
δυσκολίες ένταξης και συμμετοχής. ·
Περιορισμένη
διαθεσιμότητα εξωτερικών συνεργατών για εμπλουτισμό των δράσεων ·
Εκπαιδευτικό Προσωπικό: Οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται περισσότερη επιμόρφωση
για τη διδασκαλία δεξιοτήτων. Η συνεχής επιμόρφωση και η παροχή υποστήριξης
από ειδικούς μπορούν να ξεπεράσουν αυτό το εμπόδιο. ·
Αντίσταση στην Αλλαγή: Ορισμένοι εκπαιδευτικοί ή γονείς μπορεί να δείχνουν
αντίσταση στην υιοθέτηση νέων μεθόδων. Η ενημέρωση και η επικοινωνία για τα
οφέλη των εργαστηρίων μπορούν να βοηθήσουν στην αλλαγή των αντιλήψεων. Παρά τα εμπόδια αυτά, με
συστηματική προσέγγιση και την κατάλληλη υποστήριξη, τα περισσότερα από τα
παραπάνω προβλήματα μπορούν να ξεπεραστούν, επιτρέποντας την επιτυχή
υλοποίηση των εργαστηρίων δεξιοτήτων και την αποκόμιση των πολλαπλών ωφελειών
τους για τη σχολική και την τοπική κοινότητα. |
|||
Προτάσεις |
||||
·
Θεσμική
ενίσχυση χρόνου και πόρων για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. ·
Ανάπτυξη
τοπικού δικτύου συνεργαζόμενων φορέων (δήμος, πολιτιστικοί σύλλογοι κ.ά.). ·
Συστηματική
επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην εφαρμογή βιωματικών και διαφοροποιημένων
μεθόδων. ·
Δημιουργία
βάσης καλών πρακτικών για εσωτερική επιμόρφωση και έμπνευση. ·
Αναβάθμιση της
Υποδομής και Εξοπλισμού |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου