|
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ- Δ. Σ. ΑΒΥΘΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-23 |
Σχολική μονάδα |
Δημοτικό Σχολείο Αβύθου |
Αριθμός τμημάτων |
9 |
Αριθμός μαθητών/μαθητριών σχολικής μονάδας |
128 |
Αριθμός εκπαιδευτικών σχολικής μονάδας |
25 |
Αριθμός εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στα Εργαστήρια
δεξιοτήτων |
8 |
Ζω καλύτερα
– Ευ Ζην |
Φροντίζω το
Περιβάλλον |
Ενδιαφέρομαι
και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση
και Ευθύνη |
Δημιουργώ
και Καινοτομώ–Δημιουργική Σκέψη
και Πρωτοβουλία |
|
|
|
|
1.
ΥΓΕΙΑ: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια |
1.
Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά |
1.
Ανθρώπινα δικαιώματα |
1.
STEΑM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική |
2.
Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη |
2.
Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία |
2.
Εθελοντισμός διαμεσολάβηση |
2.
Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα |
3. Γνωρίζω το σώμα μου -
Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση |
3.
Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά |
3.
Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα |
|
|
|
|
|
Βασικός
προσανατολισμός του ετήσιου Σχεδίου Δράσης (Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα) |
|
Το όραμά
μας: |
Στόχοι της σχολικής
μονάδας σε σχέση με τις τοπικές και ενδοσχολικές ανάγκες |
Ανάπτυξη
Κοινωνικών και Συναισθηματικών Δεξιοτήτων: - Καλλιέργεια της συνεργασίας και του
ομαδικού πνεύματος μεταξύ των μαθητών. - Ενίσχυση της ενσυναίσθησης, της
επικοινωνίας και της διαχείρισης συναισθημάτων. Προώθηση
της Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης: - Εκπαίδευση των μαθητών σχετικά με την
προστασία του περιβάλλοντος και την αειφορία. - Ενθάρρυνση της συμμετοχής σε δράσεις που
προάγουν την οικολογική συνείδηση. Ενίσχυση
των Δεξιοτήτων Ζωής και της Αυτονομίας: - Παροχή ευκαιριών για την ανάπτυξη
πρακτικών δεξιοτήτων που συμβάλλουν στην αυτονομία των μαθητών. - Ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης και της
ικανότητας λήψης αποφάσεων. Ενδυνάμωση
της Μαθησιακής Διαδικασίας: - Εφαρμογή δημιουργικών και καινοτόμων
μεθόδων διδασκαλίας για την ενίσχυση της μάθησης. - Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της
επίλυσης προβλημάτων μέσω διαθεματικών προσεγγίσεων. Καλλιέργεια
Πολιτιστικής Συνείδησης και Κοινωνικής Συμμετοχής: - Προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς
και των τοπικών παραδόσεων. - Ενίσχυση της ενεργού συμμετοχής των
μαθητών σε τοπικά και σχολικά δρώμενα. Προώθηση
της Ψηφιακής Εκπαίδευσης και των Τεχνολογικών Δεξιοτήτων: - Ενσωμάτωση των ψηφιακών εργαλείων στην
εκπαιδευτική διαδικασία. - Ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων για την
προετοιμασία των μαθητών για τον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο. Ενδοσχολικές
Ανάγκες: - Προσαρμογή των εκπαιδευτικών
προγραμμάτων στις ιδιαιτερότητες και ανάγκες των μαθητών της σχολικής μονάδας. - Διαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για
την υλοποίηση των στόχων και την αντιμετώπιση των προκλήσεων. |
Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ |
|
|
Περιγράφουμε αδρά τις αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων |
ως προς τη
Θεματική Ενότητα Ζω καλύτερα- Ευ ζην |
1.ΥΓΕΙΑ: Διατροφή Τάξη Α1’ Τίτλος: «Οι
ντετέκτιβ ανακαλύπτουν τα μυστικά της διατροφής και άσκησης» Τάξη Α2’ Τίτλος: «Οι
ντετέκτιβ ανακαλύπτουν τα μυστικά της διατροφής και άσκησης» Οδική Ασφάλεια Τάξη Δ1΄
Τίτλος: «Κυκλοφορώ με ασφάλεια» Τάξη Δ2΄
Τίτλος: «Κυκλοφορώ με ασφάλεια» 2. Ψυχική και
Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη Τάξη Β’ Τίτλος: «Γνωρίζω
τους συμμαθητές μου» Τάξη Ε’ Τίτλος: «Πώς
να γίνω ο καλύτερός μου φίλος μέσα από την τέχνη» 3. Γνωρίζω το σώμα
μου- Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Τάξη Γ’ Τίτλος: «Ατομική και ψυχική υγεία» Τάξη Στ1’ Τίτλος: «Η φιλία που μας αξίζει» Τάξη Στ2’ Τίτλος: «Η φιλία που μας αξίζει» |
ως προς τη Θεματική Ενότητα Φροντίζω το Περιβάλλον |
1.Οικολογία Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά Τάξη Α1’ Τίτλος: «Dirty Stories: Σκέφτομαι
πριν το πετάξω » Τάξη Α2’ Τίτλος: «Dirty
Stories: Σκέφτομαι πριν το πετάξω » Τάξη Δ1΄ Τίτλος: «Φυσικός πολύ-οδηγός του τόπου μας» Τάξη Δ2΄ Τίτλος: «Φυσικός πολύ-οδηγός του τόπου μας» 2.Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική
προστασία Τάξη Β’ Τίτλος: «Σεισμός- Και τώρα τι κάνω;» Τάξη Ε’ Τίτλος: «Αναλαμβάνουμε
δράση για το κλίμα που αλλάζει» 3.Παγκόσμια και
τοπική Πολιτιστική κληρονομιά Τάξη Γ’ Τίτλος: «Φροντίζω
το πάρκο της Αβύθου» Τάξη Στ1’ Τίτλος: Μικρασιατική καταστροφή - Ο ξεριζωμός, οι μνήμες μένουν
άσβεστες» Τάξη Στ2’ Τίτλος: Μικρασιατική καταστροφή - Ο ξεριζωμός, οι μνήμες μένουν
άσβεστες» |
ως προς τηΘεματική Ενότητα Ενδιαφέρομαι
και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη |
1.
Ανθρώπινα
δικαιώματα Τάξη Α1’ Τίτλος: «Out of Eden Learn» Τάξη Α1’ Τίτλος: «Out of Eden Learn» Τάξη Δ1’ Τίτλος: «Φυσικός
πολύ-οδηγός του τόπου μας» Τάξη Δ2’ Τίτλος: «Φυσικός
πολύ-οδηγός του τόπου μας» 2.Εθελοντισμός διαμεσολάβηση Τάξη Β’ Τίτλος: «Οεθελοντισμός στη ζωή μας» Τάξη Ε’ Τίτλος: «Μέσα από τα μάτια του Άλλου» 3.Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα Τάξη Γ’ Τίτλος: «Τα δικαιώματα του
παιδιού» Τάξη Στ1’ Τίτλος: «Το σχολείο της συμπερίληψης, η αναπηρία ως
αφορμή» Τάξη Στ2’ Τίτλος: «Το σχολείο της συμπερίληψης, η αναπηρία ως
αφορμή» |
ως προς τηΘεματική Ενότητα Δημιουργώ
και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία |
1.STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική Τάξη Α1’ Τίτλος: STEΑM «Τα ρομπότ στην
υπηρεσία της ανακύκλωσης» Τάξη Α2’ Τίτλος: STEΑM «Τα ρομπότ στην
υπηρεσία της ανακύκλωσης» Τάξη Δ1΄ Τίτλος: «Γνωριμία με τα
ρομπότ» Τάξη Δ1΄ Τίτλος: «Γνωριμία με τα
ρομπότ» Τάξη Ε’ Τίτλος: «Οι εποχές του έτους και το
κλίμα» 2.Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία
με επαγγέλματα Τάξη Β’ Τίτλος: «Γνωρίζω τα παλιά
επαγγέλματα» Τάξη Γ’ Τίτλος: «Επαγγέλματα της
σταφίδας» Τάξη Στ1’ Τίτλος: «Πόσο δίκαιη είναι η
σοκολάτα σου» Τάξη Στ2’ Τίτλος: «Πόσο δίκαιη είναι η
σοκολάτα σου» |
Αναμενόμενο
όφελος ως προς το σχολικό κλίμα |
Ενίσχυση
της Κοινωνικής Συνοχής και Συνεργασίας: - Τα εργαστήρια
δεξιοτήτων προάγουν την ομαδική εργασία και την αλληλοβοήθεια μεταξύ των
μαθητών, ενισχύοντας το αίσθημα της κοινότητας και της ενότητας μέσα στο
σχολείο. - Η συμμετοχή σε κοινές
δραστηριότητες ενθαρρύνει την ανάπτυξη θετικών σχέσεων και την αλληλεγγύη
μεταξύ των μαθητών. Βελτίωση
της Επικοινωνίας και της Ενσυναίσθησης: - Οι μαθητές μαθαίνουν
να επικοινωνούν αποτελεσματικά και να κατανοούν τα συναισθήματα και τις
ανάγκες των άλλων, γεγονός που μειώνει τις συγκρούσεις και ενισχύει το θετικό
σχολικό κλίμα. - Η ανάπτυξη της
ενσυναίσθησης βοηθά στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος όπου όλοι οι μαθητές
αισθάνονται αποδεκτοί και ασφαλείς. Αύξηση
της Εμπλοκής και της Συμμετοχής: - Η εφαρμογή καινοτόμων
και ενδιαφερόντων προγραμμάτων δεξιοτήτων αυξάνει το κίνητρο και την εμπλοκή
των μαθητών στις σχολικές δραστηριότητες. - Οι μαθητές
αισθάνονται ότι έχουν ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση του σχολικού περιβάλλοντος,
γεγονός που ενισχύει την αίσθηση του ανήκειν. Ανάπτυξη
Θετικής Σχολικής Κουλτούρας: - Τα εργαστήρια
δεξιοτήτων συμβάλλουν στη διαμόρφωση μιας σχολικής κουλτούρας που προάγει την
αριστεία, τον σεβασμό και την υπευθυνότητα. - Μέσω των προγραμμάτων
αυτών, οι μαθητές μαθαίνουν να αναλαμβάνουν ευθύνες και να επιδεικνύουν
πειθαρχία και συνέπεια. Μείωση
του Σχολικού Άγχους και της Πίεσης: - Η ενασχόληση με
δημιουργικές και πρακτικές δραστηριότητες βοηθά στη μείωση του σχολικού
άγχους και της πίεσης, προσφέροντας στους μαθητές ένα ανακουφιστικό διάλειμμα
από το ακαδημαϊκό φορτίο. - Ένα πιο χαλαρό και
υποστηρικτικό σχολικό περιβάλλον βελτιώνει την ψυχική υγεία και την ευημερία
των μαθητών. Καλλιέργεια
Κριτικής Σκέψης και Δημιουργικότητας: - Τα εργαστήρια
δεξιοτήτων ενθαρρύνουν τους μαθητές να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά,
προάγοντας την καινοτομία και την προσωπική τους ανάπτυξη. - Οι μαθητές
αναπτύσσουν δεξιότητες που τους βοηθούν να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις με
ευελιξία και αυτοπεποίθηση. Η συνολική επίδραση των εργαστηρίων δεξιοτήτων αναμένεται να
δημιουργήσει ένα θετικό και υποστηρικτικό σχολικό κλίμα, όπου οι μαθητές
αισθάνονται ενθουσιασμό και ικανοποίηση από τη συμμετοχή τους στη σχολική
ζωή. |
Ειδικότερα
οφέλη |
Ενίσχυση
Ατομικών Δεξιοτήτων: - Αυτογνωσία και Αυτοεκτίμηση - Αυτονομία και Υπευθυνότητα: Ανάπτυξη Κοινωνικών
Δεξιοτήτων: - Συνεργασία και Ομαδικό Πνεύμα - Διαχείριση Συγκρούσεων Βελτίωση
Σχολικών Σχέσεων: - Καλύτερη Επικοινωνία - Ενίσχυση Σχέσεων Μεταξύ Μαθητών και
Εκπαιδευτικών - Ενθάρρυνση της Δημιουργικότητας - Προώθηση της Κριτικής Σκέψης Ψυχική και
Συναισθηματική Ευημερία -Μείωση Άγχους - Ανάπτυξη Συναισθηματικής Νοημοσύνης Ενίσχυση
της Πολιτιστικής Ευαισθητοποίησης: - Πολιτιστική Συνείδηση - Κοινωνική Συμμετοχή Ανάπτυξη
Ψηφιακών και Τεχνολογικών Δεξιοτήτων: - Εξοικείωση με την Τεχνολογία. |
Αναμενόμενο
αντίκτυπο για την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας |
Δημιουργία
Συνεργατικού και Υποστηρικτικού Περιβάλλοντος: - Υποστήριξη και Καθοδήγηση Βελτίωση
της Σχολικής Κουλτούρας: - Προώθηση της Σεβαστικής Συμπεριφοράς - Ανάδειξη Θετικών Προτύπων Ενδυνάμωση
των Κοινωνικών Σχέσεων: - Βελτίωση των Σχέσεων
Μαθητών-Εκπαιδευτικών Προώθηση
της Συμμετοχής και της Ενεργούς Εμπλοκής: - Αυξημένη Συμμετοχή σε Σχολικές
Δραστηριότητες - Ενίσχυση της Δημοκρατικής Συμμετοχής Ενίσχυση
της Κοινωνικής Υπευθυνότητας και της Περιβαλλοντικής Συνείδησης: - Κοινωνική Ευαισθησία - Περιβαλλοντική Ευαισθητοποίηση |
Αντίκτυπο
στην τοπική κοινότητα |
Ενίσχυση
της Συνεργασίας Σχολείου-Κοινότητας: - Δημιουργία Συνεργασιών - Αμοιβαία Υποστήριξη: Οι τοπικοί φορείς
υποστηρίζουν τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες, ενώ το σχολείο προάγει την
τοπική ανάπτυξη και ευημερία. Προώθηση
της Κοινωνικής Συμμετοχής και της Ενεργούς Πολιτότητας: - Ενεργός Πολιτότητα - Ανάπτυξη Κοινωνικής Υπευθυνότητας Ενίσχυση
της Τοπικής Οικονομίας: - Υποστήριξη Τοπικών Επιχειρήσεων: Προώθηση
της Πολιτιστικής Κληρονομιάς και Ταυτότητας: - Κοινωνική Συμμετοχή σε Πολιτιστικά
Δρώμενα. Προώθηση
της Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης: - Δράσεις Αειφορίας Ανάπτυξη
Δικτύων Υποστήριξης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης: - Κοινωνική Αλληλεγγύη |
Προσαρμογέςγια
τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών |
Διαφοροποίηση
της Διδασκαλίας: - Πολλαπλές Μέθοδοι Διδασκαλίας - Προσαρμοσμένο Υλικό Εξατομίκευση
των Δραστηριοτήτων: - Προσαρμοσμένα Εργασίες Υποστηρικτική
Τεχνολογία: - Χρήση Βοηθητικών Τεχνολογιών - Εξοπλισμός Υποβοήθησης Δημιουργία
Συμπεριληπτικού Περιβάλλοντος: - Καλλιέργεια Θετικού Κλίματος - Ενθάρρυνση Ομαδικών Δραστηριοτήτων - Συνεχής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Διαχείριση
της Τάξης: -Ευέλικτες Διατάξεις Χώρου - Καθορισμός Κανόνων και Ρουτινών: Προσαρμογές
στην Αξιολόγηση: -Διαφορετικές Μορφές Αξιολόγησης: Χρήση
ποικίλων μεθόδων αξιολόγησης (π.χ., προφορικές παρουσιάσεις, δημιουργικά
έργα, γραπτές εργασίες) για να εκτιμηθούν οι δεξιότητες και οι γνώσεις των
μαθητών. - Συνεχής Ανατροφοδότηση |
Φορείς και
άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το σχέδιο δράσης |
·
Επαγγελματίες της περιοχής ·
Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων ·
Δήμος Αιγιαλείας ·
Συνεργασία με την ψυχολόγο της κοινωνικής υπηρεσίας του Δήμου
Αιγιάλειας Δημητρακοπούλου Πολυτίμη ·
Δήμος Πατρέων ·
Κέντρα Ασφαλούς Διαδικτύου Ελλάδας και Κύπρου ·
Πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής Πάνος Μυλωνάς ·
Συνεργασία με παρακείμενες σχολικές μονάδες. ·
Συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και προαγωγής της
ψυχοκοινωνικής υγείας Π.Ε. Αχαϊας «Καλλίπολις», Φαλτσέτα Μαριλίνα, Ψυχολόγος MSc ·
Συνεργασία με το «Χαμόγελο του παιδιού» ·
Εκπαιδευτικές επισκέψεις |
Τελικάπροϊόντα(ενδεικτικά)
των εργαστηρίων πουυλοποιήθηκαν |
Δράσεις – Εκπαιδευτικές επισκέψεις Σχολικής Μονάδας ·
29/9/24 Δράσεις λόγω Παγκόσμιας μέρας αθλητισμού και σύνδεσης με τα
εργαστήρια του «ΕΥ ΖΗΝ» ·
4/12 Δράσεις για την Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία, 6/3/24 δράσεις
για την παγκόσμια ημέρας Σχολικής Β και σύνδεση με τα εργαστήρια του
«Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ» ·
29/11/24 Πρόγραμμα «Ασφαλή Πλοήγηση στο Διαδίκτυο» από την Ψυχολόγο του
«Καλλίπολις» Φαλτσέτα Μαριλίνα MSc, 6/2 Δράσεις για την Ασφάλεια στο
Διαδίκτυο, 15/12/24 επίσκεψη στο ΜΕΤ Πανεπιστημίου Πατρών για την
παρακολούθηση προγράμματος «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο διαδίκτυο» και 12/12/24
παρακολούθηση του προγράμματος «Εγώ και οι άλλοι στο Διαδίκτυο». Όλα τα
παραπάνω συνδέθηκαν με τα εργαστήρια δεξιοτήτων του «ΕΥΖΗΝ» και «Δημιουργώ
και καινοτομώ» ·
1/11/24 Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κάστρο και στο λιμάνι της Ναυπάκτου,
2/4/24 εκπαιδευτική επίσκεψη στο Τμήμα Γεωλογίας για την παρακολούθηση του
προγράμματος «Τα ορυκτά και τα πετρώματα έχτισαν τον πολιτισμό μας», ·
1/3/224 συμμετοχή στο Πανελλήνιο Υπολογιστικής Σκέψης και μαθηματικής
Λογικής Alan Turing και συνδέθηκε με
τα εργαστήρια δεξιοτήτων «Δημιουργώ και καινοτομώ» ·
29/1/24 εκπαιδευτική επίσκεψη στην Παναιγιάλεια Συνεταιριστική Ένωση
για την παρακολούθηση συσκευσίας της σταφίδας, 19/12/24 δράση στην Πλατεία
Υψηλών Αλωνίων με προϊόντα σταφίδας, 27/5/24 θεατρικό παραδοσιακό δρώμενο στο
γήπεδο Απόλλων στην Πάτρα «Ο γάμος του σταφιδέμπορα», 26/4 δράσεις για την
ολυμπιακή εβδομάδα με θεατρική παράσταση «Ειρήνη» του Αριστοφάνη,
λαμπαδηδρομία και αγώνες κλασικού αθλητισμού, 19/4 συμμετοχή στους αγώνες
ποδοσφαίρου του Δήμου Αιγιάλειας, 5/4 δράση καθαρισμού του εξωτερικού χώρου
του σχολείου για μήνυμα προς την τοπική κοινότητα και συνδέθηκαν με τα
εργαστήρια «Φροντίζω το περιβάλλον», «ΕΥΖΗΝ» και «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ» ·
8/4/24 δράσεις για την παγκόσμια ημέρα Ρομά και σύνδεσης με τα
εργαστήρια του «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ» Πίνακες ζωγραφικής, χάρτες, κολλάζ,
αφίσες, οπτικοποιημένες καρτέλες με θέμα «μαθαίνω και διαχειρίζομαι τα
συναισθήματά μου». ΤΑΞΗ Α1’ και Α2’ https://docs.google.com/presentation/d/1GV8ANYV-F4Rz4A7i2vym5mBwGV9qsi1NXmbTQTug4Ec/edit?usp=sharing (συνολική παρουσίαση των εργαστηρίων) ΤΑΞΗ Β’ (συνολική
παρουσίαση των εργαστηρίων) (συνολική
παρουσίαση των εργαστηρίων) ΤΑΞΗ Δ1’ και Δ2’ https://drive.google.com/file/d/1bhHvbg3jdnTSVyMXIExTmI5E_gkZ9XTV/view (συνολική παρουσίαση των εργαστηρίων) ΤΑΞΗ Ε’ (συνολική παρουσίαση των εργαστηρίων) ΤΑΞΗ ΣΤ1’ και ΣΤ2’ https://eclass01.sch.gr/courses/9060055262/
(συνολική παρουσίαση των
εργαστηρίων) https://video.link/w/QS3hd βίντεο προώθησης
του σχολείου https://video.link/w/wR3hd αφιέρωμα στην παγκόσμια μέρα νερού
|
Εκπαιδευτικό
υλικό και εργαλεία που
χρησιμοποιήθηκαν εκτός της Πλατφόρμας των Εργαστήρια Δεξιοτήτων του ΙΕΠ. |
Πρώτη ύλη για τον σχεδιασμό και την
υλοποίηση των εργαστηρίων αποτελούν το εκπαιδευτικό υλικό και τα
εργαλεία της Πλατφόρμας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων του ΙΕΠ. Μηχανές αναζήτησης, φωτόδεντρο, λογισμικά,
παιχνίδια, σχολικά και εξωσχολικά βιβλία, δημιουργικές ψηφιακές πλατφόρμες, αναλώσιμη
γραφική ύλη, παιχνίδια. Εκπαιδευτικές πλατφόρμες cisco webex,
e-me, e-class Εκπαιδευτικά λογισμικά Πλατφορμα
twinspace |
ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ - ΤΕΛΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ |
||||
1.
Τελική αξιολόγηση της υλοποίησης των τεσσάρων Θεματικών Ενοτήτων Κείμενο
100 λέξεων (με βάση την αξιολόγηση και τον αναστοχασμό)στην μορφή λίστας για
κάθε Θεματική Ενότητα |
||||
Ζω
καλύτερα- Ευ ζην |
Φροντίζω
το Περιβάλλον |
Ενδιαφέρομαι
και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη |
Δημιουργώ
και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία |
|
1.
ΥΓΕΙΑ: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια |
1.
Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά |
1.
Ανθρώπινα δικαιώματα |
1.
STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική |
|
2.
Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη |
2.
Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία |
2.
Εθελοντισμός διαμεσολάβηση |
2.
Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα |
|
3. Γνωρίζω το σώμα μου -
Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση |
3.
Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά |
3.
Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα |
|
|
Η θεματική Ζω καλύτερα- Ευ ζην του
πρόγραμματος εργαστηρίων υποστηρίχτηκε από ενα φάσμα διδακτικών
στρατηγικών και μεθοδολογίας. (συζήτησης,παρατήρηση, αναστοχασμό, θεατρικό
παιχνίδι..) Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό και ανέπτυξαν τις
στοχευόμενες δεξιότητες |
Στη θεματική Φροντίζω το Περιβάλλον Τα
παιδιά υιοθέτησαν θετικές στάσεις για σεβασμό στο περιβάλλον, εκτίμησαν την
αξία του οικολογικού αποτυπώματος, ανέπτυξαν τις δεξιότητες μάθησης, ζωής,τεχνολογίας
και επιστήμης |
Τα παιδιά και σε αυτόν τον κύκλο συμμετείχαν
ενεργά, ευαισθητοποιήθηκαν για θέματα ανθρώπινης αξιοπρέπειας και των
δικαιωμάτων των παιδιών. Ανέπτυξαν τις
δεξιότητες μάθησης, ζωής ,τεχνολογίας και επιστήμης |
Στην τελευταία
θεματική ενότητα τα παιδιά συνεργάστηκαν αρμονικά και ανέπτυξαν τις δεξιότητες μάθησης, ζωής, τεχνολογίας
και επιστήμης. Γνώρισαν επαγγέλματα .
Θέλησαν να παρουσιάσουν τις δράσεις τους |
|
2.
Οφέλη συνολικά από την υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης (σε
συνάφεια με την αρχική ανάλυση αναγκών) |
||||
ως
προς το σχολικό κλίμα γενικά |
Τα εργαστήρια δεξιοτήτων
συνέβαλαν σημαντικά στη βελτίωση του σχολικού κλίματος γενικά. Προήγαγαν τη
συνεργασία και την αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών, ενισχύοντας το ομαδικό
πνεύμα και τις κοινωνικές σχέσεις. Οι μαθητές εξασκήθηκαν στο να δουλεύουν
μαζί, να επικοινωνούν αποτελεσματικά και να επιλύουν συγκρούσεις,
δημιουργώντας ένα πιο θετικό και υποστηρικτικό περιβάλλον. Επιπλέον, η
συμμετοχή σε δημιουργικές και πρακτικές δραστηριότητες μείωσε το άγχος και
αύξησε την αυτοπεποίθηση των μαθητών, ενθαρρύνοντας την ενεργή συμμετοχή και
το ενδιαφέρον για τη μάθηση. Συνολικά, τα εργαστήρια δεξιοτήτων ενίσχυσαν την
ενσυναίσθηση, την αλληλοκατανόηση και τη θετική στάση, προάγοντας ένα κλίμα αμοιβαίου
σεβασμού και συνεργασίας στο σχολείο. |
|||
ως
προς τη ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς) |
Τα εργαστήρια δεξιοτήτων στο δημοτικό σχολείο συμβάλλουν ουσιαστικά
στην ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας, επηρεάζοντας θετικά μαθητές,
εκπαιδευτικούς και γονείς. Για τους μαθητές, ενισχύουν τις ατομικές και
κοινωνικές τους δεξιότητες, προάγοντας την αυτοπεποίθηση, τη συνεργασία και
τη δημιουργικότητα. Οι εκπαιδευτικοί επωφελούνται από την καλλιέργεια ενός
πιο συνεργατικού και υποστηρικτικού περιβάλλοντος, που διευκολύνει τη
διδασκαλία και την αλληλεπίδραση με τους μαθητές. Οι γονείς, με τη σειρά
τους, βλέπουν τα παιδιά τους να αναπτύσσονται ολιστικά και να συμμετέχουν
ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία, δημιουργώντας μια ισχυρότερη σύνδεση με
το σχολείο και ενισχύοντας τη συνεργασία και την επικοινωνία με τους
εκπαιδευτικούς. Συνολικά, τα εργαστήρια δεξιοτήτων προάγουν την κοινωνική
συνοχή, την αλληλεγγύη και την αμοιβαία υποστήριξη, ενδυναμώνοντας την
αίσθηση κοινότητας και αλληλεξάρτησης μεταξύ όλων των μελών της σχολικής
κοινότητας. |
|||
ως
προς την τοπική κοινότητα |
Τα εργαστήρια δεξιοτήτων
στο δημοτικό σχολείο έχουν πολλαπλά οφέλη για την τοπική κοινότητα. Ενισχύουν
τη συνεργασία μεταξύ σχολείου και τοπικών φορέων, δημιουργώντας ισχυρούς
δεσμούς και υποστηρίζοντας κοινές δράσεις. Οι μαθητές μαθαίνουν την αξία της
κοινωνικής υπευθυνότητας και της ενεργού συμμετοχής, εμπλεκόμενοι σε τοπικές
πρωτοβουλίες και δράσεις κοινωνικής αλληλεγγύης. Επιπλέον, καλλιεργούν την
περιβαλλοντική και πολιτιστική συνείδηση, ενθαρρύνοντας την προστασία της
τοπικής κληρονομιάς και του περιβάλλοντος. Μέσω αυτών των δραστηριοτήτων,
ενισχύεται η συνοχή και η ευημερία της κοινότητας, ενώ παράλληλα
προετοιμάζονται οι νέες γενιές για να αναλάβουν ενεργούς και υπεύθυνους
ρόλους στην κοινωνία. |
|||
3. Δυσκολίες – Εμπόδια κατά την υλοποίηση της πιλοτικής
εφαρμογής του προγράμματος |
||||
Δυσκολίες και εμπόδια, σύντομη περιγραφή
(ξεπεράστηκαν / ήταν ανυπέρβλητα) |
Έλλειψη Πόρων και Υποδομών:
Η απουσία κατάλληλου εξοπλισμού και χώρων. Ωστόσο, η συνεργασία με τοπικούς
φορείς βοήθησαν στην κάλυψη αυτών των αναγκών. Εκπαιδευτικό Προσωπικό: Οι
εκπαιδευτικοί χρειάζονται περισσότερη επιμόρφωση για τη διδασκαλία
δεξιοτήτων. Η συνεχής επιμόρφωση και η παροχή υποστήριξης από ειδικούς
μπορούν να ξεπεράσουν αυτό το εμπόδιο. Διαφορές στις Ικανότητες
των Μαθητών: Η ετερογένεια των μαθητών δυσκολέψε τη συμμετοχή όλων. Η
διαφοροποιημένη διδασκαλία και η εξατομίκευση των δραστηριοτήτων βοηθούν στην
αντιμετώπιση αυτής της πρόκλησης. Αντίσταση στην Αλλαγή:
Ορισμένοι εκπαιδευτικοί ή γονείς μπορεί να δείχνουν αντίσταση στην υιοθέτηση
νέων μεθόδων. Η ενημέρωση και η επικοινωνία για τα οφέλη των εργαστηρίων
μπορούν να βοηθήσουν στην αλλαγή των αντιλήψεων. Παρά τα εμπόδια αυτά, με
συστηματική προσέγγιση και την κατάλληλη υποστήριξη, τα περισσότερα από τα
παραπάνω προβλήματα μπορούν να ξεπεραστούν, επιτρέποντας την επιτυχή
υλοποίηση των εργαστηρίων δεξιοτήτων και την αποκόμιση των πολλαπλών ωφελειών
τους για τη σχολική και την τοπική κοινότητα. |
|||
Προτάσεις |
||||
· Αναβάθμιση της Υποδομής και Εξοπλισμού · Επαγγελματική Ανάπτυξη των Εκπαιδευτικών · Προγράμματα Ενίσχυσης της Συνεργασίας: προγράμματα που ενθαρρύνουν τη συνεργασία μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων, όπως η οργάνωση εκδηλώσεων και επισκέψεων στα εργαστήρια. · Προώθηση της Ενσυναίσθησης και της Αλληλεπίδρασης: δραστηριότητες που ενθαρρύνουν την αλληλεπίδραση και την ενσυναίσθηση, όπως ομαδικά έργα και προβληματικές καταστάσεις. · Ενθάρρυνση της Διασύνδεσης με την Κοινότητα: Συνεργασία με την τοπική κοινότητα και επαγγελματικούς φορείς για τη δημιουργία προγραμμάτων και δραστηριοτήτων που συμβάλλουν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και την εκπαίδευση των μαθητών. |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου