Έτήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου 2023-2024

 



Σχολική Μονάδα: ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΒΥΘΟΥ - 9060055

Σχολικό Έτος: 2023 - 2024


Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται

σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

Το σχολείο μας βρίσκεται σε αγροτική περιοχή και συγκεκριμένα στην Άβυθο Αχαΐας του Δήμου Αιγιαλείας.

Αποτελείται από δυο κτίρια.

Στον ίδιο χώρο υπάρχει και το κτίριο του Νηπιαγωγείου.

Είναι εννεαθέσιο λειτουργικά, με εκατόν εικοσιοκτώ (128) μαθητές και είκοσι δύο (22) εκπαιδευτικούς.

Υπάρχουν μεταφερόμενοι μαθητές με λεωφορείο και ταξί από όμορα χωριά.

Λειτουργούν Τμήμα Ένταξης και Ε. Δ. Υ.

Λόγω του Τμήματος Ένταξης μετεγγράφονται μαθητές από άλλα σχολεία του Δ. Αιγιαλείας.

Υπάρχουν ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή.

 

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία

Το Σχέδιο Δράσης: "Πατώντας στο επόμενο σκαλί..." στον Άξονα 3 (Σχολική διαρροή - φοίτηση) με Στόχο Βελτίωσης την υποστήριξη της εισόδου και της προσαρμογής τόσο των νηπίων στο δημοτικό σχολείο όσο και των μαθητών της ΣΤ' στο γυμνάσιο μέσα από τη συστηματική, συνολική και ολοκληρωμένη προετοιμασία τους, την ενεργό εμπλοκή των γονέων, την εξασφάλιση της συνέχειας στη μάθηση και τη συνεργασία των εκπαιδευτικών του σχολείου με τους εκπαιδευτικούς και των δύο άλλων βαθμίδων, ολοκληρώθηκε με επιτυχία.

Υπήρξαν μικρές αλλαγές στην ακριβή θεματολογία κάποιων δράσεων, ενώ η επίσκεψη στο 1ο Γυμνάσιο Αιγίου δεν πραγματοποιήθηκε και στη θέση της έγινε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσικό Γυμνάσιο Πατρών. Πολύ σημαντική ήταν η επίσκεψη του Διευθυντή του Γυμνασίου στο οποίο θα φοιτήσουν οι μαθητές του τμήματος ένταξης και η ενημέρωση των γονέων τους. Τα πραγματικά αποτελέσματα της δράσης πρέπει προφανώς να αξιολογηθούν όταν λάβει χώρα η μετάβαση από την μία βαθμίδα στην άλλη. Αυτή τη στιγμή, λαμβάνοντας υπόψη την ανταπόκριση των μαθητών στις δραστηριότητες και τα ερωτηματολόγια, κρίνουμε επιτεύχθηκε η εξοικείωση των μαθητών με το περιβάλλον και τον τρόπο λειτουργίας της ανώτερης βαθμίδας, ότι μετριάστηκε κατά πολύ το άγχος της μετάβασης και ενισχύθηκε η περιέργεια και η διάθεση για αλλαγή περιβάλλοντος. Η μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό διευκολύνεται από το ότι το Νηπιαγωγείο Αβύθου βρίσκεται δίπλα στο Δημοτικό. Κατά τα άλλα, ήταν σημαντική η καλή διάθεση όλων των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στις δραστηριότητες και η προθυμία όλων των υπόλοιπων συναδέλφων να βοηθήσουν. Σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε η άψογη συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τις νηπιαγωγούς και τον προϊστάμενο του Νηπιαγωγείου Αβύθου. Οι πρακτικές που αναπτύχθηκαν φέτος προτείνεται να συστηματοποιηθούν και να επαναλαμβάνονται σε συνεργασία και με όμορα σχολεία.

Η επίσκεψη στο Μουσικό Γυμνάσιο κρίθηκε ιδιαίτερα επιτυχής κι ως μέσο εξοικείωσης με την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Συνεχείς και στοχευμένες ενημερώσεις των γονέων και των μαθητών σε θέματα παραβατικής συμπεριφοράς, είτε συλλογικές είτε εξατομικευμένες. Πολύ καλές σχέσεις και καλή επικοινωνία σχολείου-γονέων. Δύο σημαντικές επιμορφωτικές δράσεις για τους γονείς ήταν η Σχολή Γονέων με την ψυχολόγο του Δήμου και η επιμόρφωση για τη σχολική βία και τις εξαρτήσεις με το Κέντρο "Καλλίπολις".

 

Σημεία προς βελτίωση

Οι δυσκολίες που παρουσιάστηκαν ήταν αρκετές, όπως:

Η αβεβαιότητα για την ύπαρξη διαφόρων ειδικοτήτων που είναι σημαντικές για την υλοποίηση των δράσεων, ειδικά όταν σχεδιάζονται από την μία σχολική χρονιά για την επόμενη.

Η αβεβαιότητα για την στήριξη από ειδικούς στην σχολική ψυχολογία, ειδικά όταν σχεδιάζονται από τη μία χρονιά για την επόμενη. Δυσκολίες στην ευέλικτη μετακίνηση εκτός σχολικού χώρου, ειδικά όσον αφορά την μετάβαση στο Γυμνάσιο, καθώς αυτό βρίσκεται σε άλλη αστική περιοχή από εκείνη στην οποία βρίσκεται το σχολείο μας

Δυσκολία στην συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών του Γυμνασίου σε εκδηλώσεις του Δημοτικού κατά το τέλος της Σχολικής χρονιάς

Είναι σημαντικό να υπάρχει επιμόρφωση των γονέων (τύπου "σχολής γονέων") για την μετάβαση από την μία βαθμίδα στην άλλη. Η δράση είναι σκόπιμο να επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, τόσο για την προετοιμασία της μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, όσο και από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Σημαντικό είναι να υλοποιηθεί και να συστηματοποιηθεί η εκδήλωση υποδοχής των μαθητών της Α τάξης τον Σεπτέμβριο. Όσον αφορά την μετάβαση στο Γυμνάσιο, καλό θα είναι να βρεθούν τρόποι συμμετοχής μαθητών του Σχολείου που φοιτούν στο Γυμνάσιο σε εκδηλώσεις του Σχολείου κατά το κλείσιμο της σχολικής χρονιάς – πράγμα δύσκολο καθώς δίνουν εξετάσεις.

Πρέπει ακόμα να γίνει:

Προσπάθεια αποδοχής των μαθητών με ιδιαιτερότητες από το σύνολο της σχολικής κοινότητας.

Αποδοχή του εσωτερικού κανονισμού της σχολικής μονάδας από το σύνολο της μαθητικής κοινότητας.

Ολοκλήρωση υλικοτεχνικής υποδομής σε όλες τις αίθουσες και λόγω της φοίτησης πολλών μαθητών στο τμήμα ένταξης καθώς και κοινωνικοσυναισθηματικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν μαθητές του σχολείου, κρίνεται απαραίτητη η καθημερινή παρουσία της Ε.Δ.Υ στο σχολείο.

 

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία

Αξιοποιήθηκαν οι υποδομές και ο εξοπλισμός του σχολείου κατά την γιορτή λήξης.

Υπήρξε καλή διάθεση για συμμετοχή σε δράσεις εκτός σχολικού ωραρίου από πλευράς μαθητών, ενώ και οι γονείς αντέδρασαν πολύ θετικά στην συμμετοχή του σχολείου σε δράσεις όπως παρουσίαση προγραμμάτων στην Πάτρα, συμμετοχή σε αθλητικές δράσεις σε Αίγιο και Καμάρες.

Γνώρισαν αρκετά μεγάλη δημοσιότητα στα τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης οι δράσεις του σχολείου και αυξήθηκε η επισκεψιμότητα στο bloog του σχολείου.

Αν και τα πραγματικά αποτελέσματα μπορούν να φανούν μόνο σε βάθος χρόνου, υπάρχει μεγάλη ικανοποίηση από την θετική ανταπόκριση γονέων και μαθητών για τις δράσεις εκτός σχολικού ωραρίου, από την προθυμία για εθελοντική στήριξη των δράσεων του Σχολείου και την συνεργασία με τους φορείς της περιοχής.

Η επικοινωνία με τεχνολογικά μέσα (e-mail, e-class).

Η μεγάλη συμμετοχή γονέων και άλλων μελών της τοπικής κοινωνίας στις δράσεις.

 

Σημεία προς βελτίωση

Η συμμετοχή γονέων στις επιμορφώσεις, αν και μεγάλη σε σχέση με ό,τι συνήθως συμβαίνει, εξακολουθεί να μην είναι μαζική.

Άλλη δυσκολία είναι η συνεργασία με παλαιότερους μαθητές καθώς αυτές προϋποθέτουν δραστηριότητες εκτός ωραρίου λειτουργίας του Σχολείου.

Περιορίστηκαν οι ώρες των απογευματινών εκδηλώσεων λόγω καιρικών συνθηκών την άνοιξη.

Βασικό συμπέρασμα είναι ότι πρέπει να αξιοποιηθεί η θετική ανταπόκριση της κοινότητας σε κάθε δραστηριότητα εκτός σχολικού περιβάλλοντος ή στον σχολικό χώρο εκτός ωραρίου.

 

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία

Θετική διάθεση των εκπαιδευτικών για συμμετοχή σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα. Εμπειρία στην υλοποίηση.

Εξαιρετική συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων. Ενεργός και ενθουσιώδης συμμετοχή μαθητών και γονέων.

Εμπειρία προηγούμενων σχολικών ετών, κατά τα οποία υλοποιήθηκαν ευρωπαϊκά προγράμματα.

Προβολή του σχολείου μας στην τοπική κοινωνία μέσω του πλούσιου υλικού που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα μας και δημοσιοποιήθηκε με δελτία τύπου.

 

Σημεία προς βελτίωση

Έγκαιρη επιμόρφωση εκπαιδευτικών

Συμμετοχή περισσοτέρων εκπαιδευτικών

Τρόποι εξεύρεσης υλικών και οικονομικών πόρων

 

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Λειτουργία

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 1

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )

Σχολική διαρροή - φοίτηση

Λειτουργία

Διοικητική λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 1

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )

Σχολείο και κοινότητα

Λειτουργία

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 1

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα

 

Παρατηρήσεις / Σχόλια

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων

Η εκπαιδευτική διαδικασία και η σχολική ζωή διευκολύνθηκαν και βελτιώθηκαν.

Εμπλουτίστηκαν οι δράσεις του σχολείου, σε τοπικό, εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.

Βελτιώθηκαν οι σχέσεις του σχολείου με την τοπική κοινωνία και τους φορείς.

Αυξήθηκε η δημοσιότητα και η αναγνωρισιμότητα της σχολικής μονάδας.

 

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Ο φόρτος εργασίας των εκπαιδευτικών και οι αυξημένες γραφειοκρατικές απαιτήσεις δυσκολεύουν την ανάληψη πρωτοβουλιών ή άλλων ενεργειών απαραίτητων για την υλοποίηση και το σχεδιασμό καινοτόμων δράσεων.

Οι απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες την άνοιξη και τον Ιούνιο, καθώς και οι εκλογές, δυσκόλεψαν την ολοκλήρωση κάποιων δραστηριοτήτων.

 

Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Θέμα 1

Άξονας

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Ειδικότερο Θέμα

Επιμορφώσεις στη διαχείριση συναισθημάτων.

 

Θέμα 2

Άξονας

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών

Ειδικότερο Θέμα

Διαχείριση σχολικής τάξης.

 

Θέμα 3

Άξονας

Σχέσεις σχολείου - οικογένειας

Ειδικότερο Θέμα

Συμβουλευτική γονέων.

 

Θέμα 4

Άξονας

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα

Ειδικότερο Θέμα

Συμμετοχή σε προγράμματα Erasmus__

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου