1. Το πρόγραμμα που παρακολούθησαν οι μαθητές στο Μουσείο
Επιστημών και Τεχνών του Πανεπιστημίου Πατρών είχε τον τίτλο «Κλείσε τον
υπολογιστή και βγες έξω στην αυλή»
2. Αρχικά έγινε μία συζήτηση για τις συνήθειες των μαθητών
σχετικά με τη χρήση υπολογιστή (πόσες ώρες περνούν μπροστά στον υπολογιστή, με
τι ασχολούνται, αν τους επιβλέπει κάποιος κ.λπ.)
3. Στη συνέχεια παρουσιάστηκε η ιστορία ενός μικρού μαθητή ο
οποίος ήταν εθισμένος στη χρήση υπολογιστή παραμελώντας τα μαθήματα και τους
φίλους του. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η ομάδα Α έπρεπε να
δραματοποιήσει τη συνέχεια και το τέλος της ιστορίας ενώ η ομάδα Β να
ζωγραφίσει τη δική της εκδοχή για το πως συνεχίστηκε και τέλειωσε η ιστορία.
4. Η Ομάδα Α τελείωσε την ιστορία με ένα ηχηρό μήνυμα:
ΚΟΛΛΗΜΕΝΟΣ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ; ΠΟΤΕ!!!!
5-6. Οι μαθητές της Ομάδας Β παρουσίασαν τις ζωγραφιές τους.
7. Στο τέλος του προγράμματος οι μαθητές-χωρισμένοι σε
ομάδες- έπαιξαν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για να εμπεδώσουν τα σημαντικά
μηνύματα του προγράμματος που παρακολούθησαν.
Οι μαθητές παρακολούθησαν και συμμετείχαν με μεγάλο
ενδιαφέρον στις δραστηριότητες λαμβάνοντας με βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο
σημαντικά μηνύματα σχετικά με την ενασχόληση τους με τον υπολογιστή. Έμαθαν ότι
είναι προτιμότερο να αλληλεπιδρούμε με τους αληθινούς μας
φίλους από το σχολείο ή τη γειτονιά μας παρά με τον ψεύτικο κόσμο που μας
παρουσιάζουν οι διάφορες δυνατότητες του υπολογιστή (παιχνίδια, διαδίκτυο, μέσα
κοινωνικής δικτύωσης κ.λ.π.).
Γενική συζήτηση για τους υπολογιστές και τις συνήθειες των μαθητών |
Δραματοποίηση της ιστορίας (Ομάδα Α) |
Τα παιδιά λένε Όχι στον υπολογιστή, Ναι στην αληθινή Ζωή (Ομάδα Α) |
Ζωγραφίζουμε το θέμα του προγράμματος (Ομάδα Β) |
Οι μαθητές παίζουν ένα παιχνίδι |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου