ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2022 - 2023: Συνοπτική παρουσίαση του ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ του Δημοτικού Σχολείου Αβύθου

 

 

 


 

 

 

 

 

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ

της Σχολικής Μονάδας

 

 

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ21+:

http://iep.edu.gr/el/psifiako-apothetirio/skill-labs

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ-

 

Δ. Σ. ΑΒΥΘΟΥ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-23

Σχολική μονάδα

Δημοτικό Σχολείο Αβύθου

Αριθμός τμημάτων

8

Αριθμός μαθητών/μαθητριών σχολικής μονάδας

120

Αριθμός εκπαιδευτικών σχολικής μονάδας

21

Αριθμός εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στα Εργαστήρια δεξιοτήτων

6

 

Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

Φροντίζω το Περιβάλλον

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Δημιουργώ και ΚαινοτομώΔημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια

1. Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

1. Ανθρώπινα δικαιώματα

1. STEΑM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική

2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη

2. Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία

2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση

2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα

3. Γνωρίζω το σώμα μου - Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση

3. Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά

3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

 

 

 

 

 


 

Βασικός προσανατολισμός του ετήσιου Σχεδίου Δράσης (Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα)

 

 

Το όραμά μας:

Στόχοι της σχολικής μονάδας σε σχέση με τις τοπικές και ενδοσχολικές ανάγκες

                   Οραματιζόμαστε να έχουμε ένα σχολείο μέσα στην κοινωνία  που :

-        Συμμετέχει δραστήρια στη διαμόρφωση εκπαιδευτικής πολιτικής του μέλλοντος μέσα από πολλαπλές δράσεις σε τοπικό και ευρωπαϊκό επίπεδο με απώτερο σκοπό την πολύπλευρη συναισθηματική, γνωστική και ψυχοκινητική καλλιέργεια των μαθητών.

-        Χαράζει καινοτόμες εκπαιδευτικές πολιτικές, χρησιμοποιεί νέες τεχνολογίες ως μέσο για την επίτευξη καλύτερων μαθησιακών αποτελεσμάτων.

-        Δημιουργεί συνθήκες ενός ελκυστικού σχολείου προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας.

-        Έχει προτεραιότητα του σχολείου μας είναι η ενασχόληση με θεματικά πεδία όπως ο εθελοντισμός, η ενεργός πολιτειότητα, ο ακτιβισμός, η αλληλεγγύη, η υπευθυνότητα, η ασφάλεια στο διαδίκτυο, η ενσυναίσθηση, η επίλυση συγκρούσεων, ο σεβασμός στο περιβάλλον και η συμπερίληψη.

Δημιουργεί ενσυνείδητους πολίτες με ολοκληρωμένη προσωπικότητα και πολύπλευρη μόρφωση.)

 

Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ  ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

 

Περιγράφουμε αδρά τις αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων

ως προς τη  Θεματική Ενότητα

Ζω καλύτερα- Ευ ζην

1.ΥΓΕΙΑ:

Διατροφή

Τάξη Α’

Τίτλος: «Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν τα μυστικά της διατροφής και άσκησης»

Οδική Ασφάλεια

Τάξη Δ΄   Τίτλος: «Παντού και πάντα»

 

2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη

 

Τάξη Β Τίτλος: «Γνωρίζω την τάξη μου»

 

Τάξη Ε1 Τίτλος: «Πέμπτη … Power»

Τάξη Ε2 Τίτλος: «Πέμπτη … Power»

 

 

3. Γνωρίζω το σώμα μου- Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση

 

Τάξη Γ1 Τίτλος: «Φροντίζω το σώμα μου»

Τάξη Γ2 Τίτλος: «Φροντίζω το σώμα μου»

Τάξη Στ Τίτλος: «Η φιλία που μας αξίζει»

 

 

ως προς τη Θεματική Ενότητα

Φροντίζω το Περιβάλλον

1.Οικολογία  Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

1.Τάξη Α

Τίτλος: «Θάλα-sos-α πλαστικά»

Τάξη Δ΄   Τίτλος: «Το αειφόρο σχολείο»

 

2.Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία

Τάξη Β Τίτλος: «Σεισμός- Και τώρα τι κάνω;»

Τάξη Ε1 Τίτλος: «Η φωτιά μάς αφορά»

Τάξη Ε2 Τίτλος: «Η φωτιά μάς αφορά»

 

3.Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά

Τάξη Γ1 Τίτλος: «Πολιτιστικός χάρτης της Συμπολιτείας»

Τάξη Γ2 Τίτλος: «Πολιτιστικός χάρτης της Συμπολιτείας»

Τάξη Στ

Τίτλος: Μικρασιατική καταστροφή - Ο ξεριζωμός, οι μνήμες μένουν άσβεστες»

 

ως προς τηΘεματική Ενότητα

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

1.      Ανθρώπινα δικαιώματα

Τάξη Α                           

Τίτλος: «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική»

Τάξη Δ΄  

Τίτλος: «Ταξιδεύοντας τον κόσμο, γνωρίζοντας τα δικαιώματά μου»

 

2.Εθελοντισμός διαμεσολάβηση

Τάξη Β

Τίτλος: «Ο εθελοντισμός στη ζωή μας»

Τάξη Ε1

Τίτλος: «Εθελοντικός καθαρισμός ακτών»

 

Τάξη Ε2

Τίτλος: «Εθελοντικός καθαρισμός ακτών»

 

 

3.Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

Τάξη Γ1

Τίτλος: «Τα δικαιώματα του παιδιού»

 

Τάξη Γ2

Τίτλος: «Τα δικαιώματα του παιδιού»

Τάξη Στ

Τίτλος: «Το σχολείο της συμπερίληψης, η αναπηρία ως αφορμή»

ως προς τηΘεματική Ενότητα

Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

1.STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική

Τάξη Α

Τίτλος: STEM «Γνωρίζω τους πλανήτες»

Τάξη Δ΄  

Τίτλος: «και η Γη …γυρίζει

Τάξη Ε1

Τίτλος: «Μικροί μετεωρολόγοι»

Τάξη Ε2

Τίτλος: «Μικροί μετεωρολόγοι»2.Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα

 

2.Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα

Τάξη Β

Τίτλος: «Παλιά επαγγέλματα»

 

Τάξη Γ1

Τίτλος: «Επαγγέλματα της σταφίδας»

Τάξη Γ2

Τίτλος: «Επαγγέλματα της σταφίδας»

Τάξη Στ

Τίτλος:  «Πόσο δίκαιη είναι η σοκολάτα σου»

Αναμενόμενο όφελος ως προς το σχολικό κλίμα

-        Διαμόρφωση  κλίματος αγάπης, αποδοχής, σεβασμού, συνεργασίας και ασφάλειας για όλους τους μαθητές και για τον καθένα ξεχωριστά στο σχολείο.

-        Ενίσχυση συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών.

-        Ενίσχυση του προφίλ του σχολείου στη σχολική κοινότητα και στην τοπική κοινωνία.

-        Βελτίωση της στάσης των μαθητών απέναντι στο σχολείο.

-          Αύξηση ευαισθητοποίησης σε κοινωνικά προβλήματα.

Ειδικότερα οφέλη

Στα ειδικότερα οφέλη της εφαρμογής και υλοποίησης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων συγκαταλέγεται το μεγάλο εύρος δεξιοτήτων (νου, μάθησης, ζωής, κοινωνικών, συναισθηματικών, τεχνολογίας) που καλλιεργούνται και διατρέχουν όλους τους θεματικούς κύκλους, με αποτέλεσμα σταδιακά η μάθηση να εκπορεύεται αλλά και να βασίζεται αποκλειστικά στα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των ίδιων των μαθητών.

Αναμενόμενο αντίκτυπο για την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας

Για τη σχολική κοινότητα το όφελος θα είναι πολλαπλό, καθώς θα εμπλουτιστεί το ψηφιακό αποθετήριο από τις δράσεις που θα κοινοποιηθούν στην εκπαιδευτική κοινότητα. Η συνεργασία, η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη και η επικοινωνία, που αποτελούν βασικούς πυλώνες του προγράμματος, θα αποτελέσουν σημαντικούς άξονες αναφοράς μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας οδηγώντας σε ενδιαφέροντα εκπαιδευτικά αποτελέσματα-προϊόντα συλλογικής προσπάθειας.

Αντίκτυπο στην τοπική κοινότητα

Από τη διάχυση των αποτελεσμάτων των επιμέρους δράσεων ανά θεματικό κύκλο, θα υπάρξει συνολική ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινότητας για ζητήματα που αφορούν το σύνολο της κοινωνίας, ελπίζοντας ότι η ενημέρωση θα λειτουργήσει ενισχυτικά στην ανάληψη ατομικής ευθύνης αλλά και πρωτοβουλιών για τη βελτίωση των θεμάτων που η Σχολική Μονάδα θα επεξεργαστεί στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Προσαρμογέςγια τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών

Οι προσαρμογές που θα βοηθήσουν στη συμμετοχή και ένταξη όλων των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία κατά τη διάρκεια της υλοποίησης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, αφορούν κυρίως τη διδακτική προσέγγιση. Θα αξιοποιηθεί ένα πλήθος στρατηγικών διδασκαλίας, που αξιοποιώντας εποπτικό και ψηφιακό υλικό, βιωματικές δράσεις, τέχνες και θεατρικό παιχνίδι, θα επιδιώξει να συμπεριλάβει όλους τους μαθητές, συνεκτιμώντας τον ρυθμό και το προφίλ μάθησης του καθενός.

Φορείςκαιάλλεςσυνεργασίεςπουθαεμπλουτίσουν το σχέδιο δράσης

Επαγγελματίες της περιοχής

Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων

Δήμος Αιγιαλείας

Δήμος Πατρέων

Κέντρα Ασφαλούς Διαδικτύου Ελλάδας και Κύπρου

Πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής Πάνος Μυλωνάς

Συνεργασία με παρακείμενες σχολικές μονάδες.

Συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας Π.Ε. Αχαϊας «Καλλίπολις»

Συνεργασία με το «Χαμόγελο του παιδιού»

Ενδοσχολικό σεμινάριο επιμόρφωσης παροχής Πρώτων Βοηθειών από τον κ. Δεληγάκη Απόστολο MScPhD©

Συνεργασία με την ψυχολόγο της Πρόνοιας του Δήμου Αιγιαλείας Δημητρακοπούλου Πολυτίμη

Εκπαιδευτικές επισκέψεις

Τελικάπροϊόντα(ενδεικτικά) των εργαστηρίων πουυλοποιήθηκαν

Πίνακες ζωγραφικής, χάρτες, κολλάζ, αφίσες, οπτικοποιημένες καρτέλες με θέμα «μαθαίνω και διαχειρίζομαι τα συναισθήματά μου».

ΤΑΞΗ Α’

https://docs.google.com/presentation/d/16gvwjZUrXWCDhMsRuXHmX_9w7xmaJTm1/edit?usp=sharing&ouid=110700269646059432493&rtpof=true&sd=true (συνολική παρουσίαση των εργαστηρίων)

ΤΑΞΗ Β’

https://docs.google.com/presentation/d/1hm6A4zRuF4nmljsC9Kp8hMdxyhu4SfU0/edit?usp=sharing&ouid=110700269646059432493&rtpof=true&sd=true

 

https://docs.google.com/presentation/d/1PAi51V7oxov16r_AzElOFTRrs4-5SvJ8/edit?usp=sharing&ouid=110700269646059432493&rtpof=true&sd=true

(συνολική παρουσίαση των εργαστηρίων)

 

 

ΤΑΞΗ Γ’1 ΚΑΙ Γ’2

https://docs.google.com/document/d/1cFXfZbxb6Ytj7VpD6aTQady2atrMT5Ym/edit?usp=sharing&ouid=110700269646059432493&rtpof=true&sd=true

 

https://docs.google.com/presentation/d/1c9jUAx8p85TyBXIQK6MAHg9Np4T6KrmV/edit?usp=sharing&ouid=110700269646059432493&rtpof=true&sd=true

(συνολική παρουσίαση των εργαστηρίων)

 

 

ΤΑΞΗ Δ’

https://www.canva.com/design/DAFj2d9AmW8/TUwpxI6mGvRklFZvJ88Syw/edit?utm_content=DAFj2d9AmW8&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton (συνολική παρουσίαση των εργαστηρίων)

 

 

ΤΑΞΗ Ε’1 ΚΑΙ Ε’2

https://drive.google.com/file/d/1O4DSu3ar9g6bjzatwSAFIur5MEglSo7r/view?usp=sharing  (συνολική παρουσίαση των εργαστηρίων)

 

 

ΤΑΞΗ ΣΤ’

https://eclass01.sch.gr/courses/9060055262/

(συνολική παρουσίαση των εργαστηρίων)

 

 

 

https://video.link/w/QS3hd-  βίντεο προώθησης του σχολείου

 

https://video.link/w/wR3hd  αφιέρωμα στην παγκόσμια μέρα νερού




Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία  που χρησιμοποιήθηκαν εκτός της Πλατφόρμας των Εργαστήρια Δεξιοτήτων του ΙΕΠ.

Πρώτη ύλη για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των εργαστηρίων

αποτελούν το εκπαιδευτικό υλικό και τα εργαλεία της Πλατφόρμας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων του ΙΕΠ.

Μηχανές αναζήτησης, φωτόδεντρο, λογισμικά, παιχνίδια, σχολικά και εξωσχολικά βιβλία, δημιουργικές ψηφιακές πλατφόρμες, αναλώσιμη γραφική ύλη, παιχνίδια.

Εκπαιδευτικές πλατφόρμες cisco webex, e-me, e-class

Εκπαιδευτικά λογισμικά

Πλατφόρμα twinspace

 


ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ - ΤΕΛΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

1. Τελική αξιολόγηση της υλοποίησης των τεσσάρων Θεματικών Ενοτήτων

Κείμενο 100 λέξεων (με βάση την αξιολόγηση και τον αναστοχασμό)στην μορφή λίστας για κάθε Θεματική Ενότητα

Ζω καλύτερα- Ευ ζην

Φροντίζω το Περιβάλλον

 

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

 

1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια

1. Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

1. Ανθρώπινα δικαιώματα

1. STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική

 

2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη

2. Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία

2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση

2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα

 

3. Γνωρίζω το σώμα μου - Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση

3. Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά

3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

 

 

Η θεματική Ζω καλύτερα- Ευ ζην του   πρόγραμμα τος εργαστηρίων υποστηρίχτηκε από ενα φάσμα διδακτικών στρατηγικών και μεθοδολογίας. (συζήτησης, παρατήρηση, αναστοχασμό, θεατρικό παιχνίδι..) Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό και ανέπτυξαν τις στοχευόμενες δεξιότητες

Στη θεματική Φροντίζω το Περιβάλλον

Τα παιδιά υιοθέτησαν θετικές στάσεις για σεβασμό στο περιβάλλον, εκτίμησαν την αξία του οικολογικού αποτυπώματος, ανέπτυξαν τις δεξιότητες μάθησης, ζωής, τεχνολογίας και επιστήμης

 

Τα παιδιά και σε αυτόν τον κύκλο συμμετείχαν ενεργά, ευαισθητοποιήθηκαν για θέματα ανθρώπινης αξιοπρέπειας και των δικαιωμάτων των παιδιών.  Ανέπτυξαν τις δεξιότητες  μάθησης, ζωής ,τεχνολογίας και επιστήμης

 

Στην τελευταία θεματική ενότητα τα παιδιά συνεργάστηκαν αρμονικά και ανέπτυξαν τις δεξιότητες μάθησης, ζωής, τεχνολογίας και επιστήμης. Γνώρισαν επαγγέλματα .  Θέλησαν να παρουσιάσουν τις δράσεις τους

 

2. Οφέλη συνολικά από την υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης

(σε συνάφεια με την αρχική ανάλυση αναγκών)

ως προς το σχολικό κλίμα γενικά

Το κλίμα κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων ήταν εξαιρετικό, οι μαθητές βελτίωσαν την ικανότητά τους να επικοινωνούν, να συζητούν και να συμμετέχουν σε ομάδες εργασίας με κοινούς στόχους. Οι μαθητές ανέπτυξαν δεξιότητες επικοινωνίας, συμμετείχαν σε συζητήσεις, εξέφρασαν τις απόψεις τους και τεκμηρίωσαν τις επιλογές τους.

ως προς τη ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς)

Αγαστή συνεργασία εκπαιδευτικών – μαθητών, μαθητών μεταξύ τους, εκπαιδευτικών- γονέων.

ως προς την τοπική κοινότητα

Συνεργασία με τοπικoύς φορείς, με την δημοτική αρχή και με τοπικά μέσα ενημέρωσης

3. Δυσκολίες – Εμπόδια κατά την υλοποίηση της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος

Δυσκολίες και εμπόδια, σύντομη περιγραφή (ξεπεράστηκαν / ήταν ανυπέρβλητα)

 

·         Υπήρξε μια σχετική δυσκολία λόγω του μεγάλου αριθμού των θεματικών και της ετερόκλητης θεματολογίας.

·         Περιορισμένος χρόνος για την υλοποίηση όλων των δραστηριοτήτων που προγραμματίστηκαν στα εκάστοτε εργαστήρια δεξιοτήτων.

·          Έλλειψη υποδομών

 

Προτάσεις

       Μεγαλύτερη ευελιξία στον αριθμό και την επιλογή του θέματος των εργαστηρίων

       Μείωση των εργαστηρίων ανά πρόγραμμα/θέμα

       Σύζευξη των εργαστηρίων δεξιοτήτων με τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων

·         Ψήφιση νομοθετικής ρύθμισης (από το ΙΕΠ) για την κατά προτεραιότητα στελέχωση των σχολείων που υλοποιούν πιλοτικά προγράμματα, με εκπαιδευτικούς κυρίως ειδικοτήτων -κατά προτίμηση- που επιθυμούν να συμμετέχουν

        Πρόβλεψη, κατά τον σχεδιασμό των προγραμμάτων από το ΙΕΠ, για πρόσθετη χρηματοδότηση των σχολείων, ώστε να καλύπτουν με σχετική άνεση την ανάγκη υλικοτεχνικής υποστήριξης, τα απαραίτητα υλικά μέσα, τις μετακινήσεις κ.ά.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου